Heffel 4

Heffel 4

Bosklassen woensdag

Wildcraft, we wisten niet wat het betekende,
maar waar we niet op rekenden
was dat de hemelsluizen zouden openstaan,
het regende pijpenstelen wel te verstaan!

De regel van 3 om te overleven in de natuur:
zonder zuurstof 3 minuten, zonder warmte 3 uur,
3 dagen zonder water en 3 maanden zonder eten!
Interessant om te weten (moesten de juffen ons vrijdag vergeten!!)

We bouwden hutten uit mos, bladeren en hout,
zo hadden we het al zeker niet koud!
We maakten zelf vuur met hout, touw, vuursteen, ...
Bij sommigen van ons lukte dit ook meteen!

Het was een dag vol regen,
maar het hield ons niet tegen!!
We hebben ons reuze geamuseerd
en keileuke nieuwtjes geleerd!!

2 opmerkingen:

  1. Het weer valt echt wel tegen...jammer van al die regen ☔
    Maar avonturiers zijn jullie heel, heel zeker!
    Dat verdient een 'gouden beker' ��
    Wij gaan nu heel hard hopen dat jullie morgen droog door het bos kunnen lopen ☺
    Op naar een nieuwe dag vol plezier, maar opgepast voor het wilde dier ��
    Sofie, Davy & Nanno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Katelijne Mullens9 maart 2017 om 07:45

    Beste juf Cindy uit Heffel 4,
    Blij dat ik je blog ontdekte hier.
    Zo kan ik vermoeden wat JULLIE 3e LEERJAAR doet
    en hopelijk maakt ook ieder van hen het goed...
    want daar ken ik een lieve spruit!
    Jullie verblijf ziet er alleszins voortreffelijk uit.
    En ook de omgeving lijkt me een paradijs
    voor wie van wildcraft houdt, echt wijs!
    Water, bergen, bossen, terug naar de natuur,
    zelf vuur maken, wat is dat puur!
    Ik vind het knap wat de kinderen beleven
    en dat de juffen die kansen geven.
    Prachtig dat ieder daar ook meer dan boekenwijsheid leert.
    Heel dapper dat de regen niemand deert.
    Graag stuur ik het zonnetje dat hier nu schijnt, ja toch even
    en hoop dat jullie nog veel plezier beleven.
    En voor morgen: een fijne thuiskomst allemaal!
    Ja Douwe, ik ben al benieuwd naar jouw verhaal.
    Groetjes,
    Katelijne (meter van Douwe M)

    BeantwoordenVerwijderen